Kompresör hararet sorunları, çeşitli durumlardan kaynaklanır. Kompresör kullanımı sırasında sıcaklık değerlerinin normal olmadığını fark eden kullanıcılar “Kompresör neden hararet yapıyor?” hususunda bilgi arayışına girer. Öncelikle hararet derecesi yükselen basınçlı hava makinelerinin, önemli kısımları kontrol edilir. Problemin temel kaynağı belirlendikten sonra, arızalı bölümlerin tamiri, hasarlı parçaların değişimi gibi çözümler uygulanır. 

Kompresörün hararet yapma nedenleri

Bir kompresörün hararet yapmasındaki öncelikli neden soğutma radyatörünün kirlenmesidir ve problemin görülme sıklığı yaklaşık %90 oranındadır. Hararet olasılığını %10 artıran faktörler ise yağ kaçağı, panel filtrelerindeki tıkanıklık ve sıcak ortamın koşullarıdır. Basınçlı teknolojilerde harareti önlemek için hava filtresi, yağ filtresi, hava ve yağ separatörü bakımları rutin yapılır, işlevini yitiren parçalar düzenli şekilde değiştirilir. Haftalık, aylık, altı aylık ve yıllık kompresör bakımların aksatılmaması, bu nedenle oldukça önemlidir.

Kompresör motoru ısınıyorsa, su seviyesi kontrol edilerek su ilavesi yapılır. Vida grubunda görülen hararet, normal değerleri (85 – 110 Co) geçtiğinde yağ seviyesine bakılır. Yağ eksikliği yoksa, basınçlı hava kullanılarak soğutucu radyatör temizlenir. Ayrıca kompresörün modeline uygun basınç filtreleri kullanılmasına dikkat edilir. Çelik filtreler mazotla yıkanıp suyla durulanır. Hararet düşmezse, termostatın sökülerek çalışıp çalışmadığı kontrol edilir, çalışmıyorsa yenisi takılır.

Yorum Yap

(*) Alanlar Zorunludur